Химич Роман (totaltelecom) wrote,
Химич Роман
totaltelecom

Днями зустрів давнього знайомого, що працює саме в компанії-провайдері контент-послуг. На початку минулого десятиріччя я сам працював на цьому ринку, був піонером деяких напрямів, ініціатором галузевих ініціатив, все як завжди :-) Але то було майже п'ятнадцять років тому, тож поточною ситуацією не володію.

Знайомий, виявляється, очолює одну з таких компаній. За його словами, ринок суттєво змінився, навіть трансформувався. Наприклад, він займається наданням голосових послуг. Розважальні послуги становлять в цьому сегменті меншість, поступившись різного штибу інформаційним та сервісним, як от замовлення таксі та інші. Тобто механізм преміальної тарифікації використовується все менше.

Цікаво, що найбільший дохід в хлопця генерує номер, на який через подібність комбінації цифр потрапляє безліч випадкових дзвінків. Умовно кажучи, його номер виглядає як 456, тому всі, хто намагається подзвонити 453, 486 і т.і. знаходяться в зоні ризику. Відповідно до умов співпраці з операторами на цьому номері перші 10 чи 12 секунд лунає попередження про окрему тарифікацію. Абсолютна більшість абонентів, почувши це, натискають "Відбій". Але знаходиться достатньо тих, хто чи через неуважність, чи через цікавість та інші причини слухають далі і отримують платні послуги. Час від часу - дуже платні, бо якщо людина не перевірила, чи вона закінчила сеанс, лічильник тікатиме аж до однієї години.

З його слів оператори в курсі цієї ситуації, неодноразово перевіряли його, робили контрольні дзвінки до своїх абонентів, але жодних порушень не знайшли. Власне кажучи, їх і не було, бо в цій ситуації і оператор, и контент-провайдер зробили все, аби попередити випадкове замовлення послуг.

Проблема з контент-послугами, звичайно, існує і дані НКРЗІ тому підтвердження. Але досі не зрозумілі ані масштаби, ані структура проблеми. Точніше, незрозумілі масштаби кожного з аспектів проблеми. Між тим, як свідчить досвід, далеко не всі ці аспекти потребують унормування та інших форм втручання. Одна справа незамовлені де-факто підписки або настирливі сервиси на SIM-картах, геть інше - проблеми через неуважність. Нарешті, є проблема із вірусами і т.і. речами, на які ані оператори, ані провайдери не мають жодного впливу.

Коли я читаю про "нехай 10% від одного мільярда" я відчуваю певний дискомфорт. Тим більше, коли ці суто оціночні цифри починають транслювати як об'єктивні, вже підтверджені дані. В таких питаннях варто спиратися на факти, інакше є ризик витратити час на вирішення неіснуючих або несуттєвих проблем. Як на мене, варто було б подумати над тим, у який спосіб можна отримати більш-менш достовірну інформацію щодо масштабів проблеми та її окремих аспектів.
Tags: customer satisfaction, государственное регулирование, контент
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments